search
Log In
12 votes
94 views
Bagaimanakah untuk mendapatkan perisian-perisian kejuruteraan ?
in Miscellaneous 890 points 2 3 6

2 Answers

12 votes
Tuan,

Tuan boleh mendapatkan semua perisian Kejuruteraan, Arkitek, QS di Laman CADD pada Laman Web JKR. Apa yang tuan perlu buat ialah login ke SSO JKR dan klik pada CADD. Pada Laman Web CADD ini tuan akan memperolehi semua perisan yang berkaitan kejuruteraan di JKR. Selamat mencuba.
27,310 points 73 156 199
0
Ok terimakasih.
0
Terima kasih tuan..
5 votes

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera,

Tuan,

Terdapat 3 Cara untuk mendapatkan perisian-perisian kejuruteraan.

1) Tuan Boleh melayari Laman Web Unitek Terus seperti link dibawah dan boleh memuat turun terus.

http://172.20.1.63/unitek/index.php?option=com_content&view=article&id=155&Itemid=2

2) Perlu login SSO pada paparan link dibawah untuk memuat turun perisian kejuruteraan kerana perisian-perisian terbabit disimpan didalam sistem eCOMS (Enterprise Content Management) dimana link tersebut telah di intergrasi bersama sistem SSO (Single Sign On)

http://172.20.1.63/unitek/index.php?option=com_jumi&fileid=4&Itemid=136

Laman Web Unitek

3) Tuan boleh mendapatkan perisian tersebut di dalam cdserver \\10.8.80.48\cdserver pada folder Perisian CADD

Terima Kasih

24,610 points 38 94 187
edited by
Dimanakah saya boleh download perisian Autodesk Revit 2013 untuk kegunaan warga JKR ?
0
Amat membantu, bersama screenshots. ;)
0
Rasanya sekarang sudah tidak boleh akses ke CDderver. Ada IP baru untuk CD Server?
0
\\10.8.80.48\cdserver
...