search
Log In
10 votes
197 views
Sekirnya berlaku sesuatu perkara di tapak yang menyebabkan kontraktor mengalami kerugian besar dan mahkamah memutuskan pegawai perlu membayar pampasan akibat keputusan yang tidak wajar yang telah dibuat oleh pegawai JKR tersebut.
in Human Resource Management 42,830 points 28 107 208
0
Sesuatu kemalangan atau insiden yang berlaku akan dibayar oleh pihak insurans setelah mereka berpuashati bahawa ianya benar perkara yang membenarkan bayaran boleh dibuat oleh mereka dan itupun setelah dipastikan bahawa premium benar-benar telah dibuat iaitu sebelum dari tarikh insiden itu berlaku. Ia tidak akan boleh diberi pampasan sekiranya premium dibuat setelah insiden berlaku.

4 Answers

2 votes
Saya rasa adanya Kad Hijau CIDB akan beri sedikit perlindungan atas kemalangan di tapakbina.
23,840 points 32 79 152
0
Assalam,

I totally agreed.I once asked the insurance man,are we covered under CAR policy by the contractor?No definite answer given.....So make sure anakbuah kita ditapak at least ada Kad Hijau dari CIDB ini dan pastikan direnew!!!!
4 votes
Sekiranya berlaku apa-apa musibah/kemalangan didalam atau diluar waktu kerja menyebabkan kematian pegawai kerajaan yang telah confirm, adakah keluarga mangsa dapat apa-apa pampasan berbentuk duit atau gaji bulanan/pencen?
2,230 points 4 11 18
3 votes
Dicadangkan digunakan Perlindungan berasaskan TAKAFUL kerana bertepatan dengan syarak
4,400 points 12 37 51
2 votes

siapa yang ada kad hijau CIDB mmg ade perlindungan insurans. insurans akan dibayar kepada penama yang kita letak (kematian). sila klik sini untuk dapatkan maklumat lanjut tentang perlindungan insurans yang kita dapat bila ada green card CIDB.
http://jcop.vms.my/qa/?qa=blob&qa_blobid=3454174166624733348

1,890 points 2 13 26
...