search
Log In
8 votes
85 views

Assalamualaikum..

Merujuk kepada keputusan mesyuarat JPP bil.1/2014 yang diadakan pada 07 Januari 2014, memaklumkan bahawa adalah tanggungjawab HODT  untuk mengemukakan permohonan perolehan barangan import kepada pihak MITI didalam perolehan kerajaan sepertimana SPP07/2002 (Borang Lampiran A).

http://www.treasury.gov.my/pekeliling/spp/spp072002.pdf

Apakah yang perlu dilakukan oleh pihak SO sekiranya  HODT enggan mengemukakan permohonan kepada pihak MITI..

terima kasih.

in Stakeholders Management 25,440 points 38 98 191
edited by

2 Answers

4 votes

Salam,

Photostate keputusan mesyuarat JPP bil.1/2014 dan berikan kepada mereka dengan rasa  penuh kasih sayang & hormat, tawaduk, serta lemparkan senyuman sebagaimana  senyuman Tuan di gambar di atas.

Kadang kadang perkara begini memerlukan soft approach.

اللهمّ يسر و لا تعسر

cool

 

14,930 points 12 51 137
0
Salam Tuan,

Pihak HODT juga maklum berkenaan keputusan mesyuarat tersebut.. Salinan keputusan juga telah dihantar untuk rujukan...

Tapi HODT mempersoalkan kenapa pihak SO membuat permohonan kepada pihak MITI.. Adakah salah sekiranya pihak SO menurut prosedur yang ada? HODT juga enggan untuk mengemukakan permohonan kepada pihak MITI. (Lampiran A)
0

Salam,

Bukankah Mesyauarat JPP adalah mesyuarat at the highest level?

Should ada kekeliruan, then it should be refer back to the J/K Mesyuarat JPP dan di bentangkan sekali lagi. HODT then should present, let the Mesyuarat decide, then kalau ada perubahan perlu dikeluarkan arahan baru yang menggantikan arahan lama.

If not saya nampak perkara ini tidak akan selesai coz everybody akan buat decision mengikut judgement mereka sendiri.

Simply to say "keputusan mesyuarat JPP adalah null and void"

This is not good. Seolah olah menggambarkan tidak ada semangat  bermesyuarah di antara kita.

Just my 2 cents opinion.

 

اللهمّ يسر و لا تعسر

cool

 

1 vote
Setuju sangat dengan komen tambahan En. Noor Azman.
42,830 points 28 107 208
...