search
Log In
14 votes
115 views
Macam mana nak letak projek mereka as top priority jika JKR ada beratus projek? Make them FEEL LIKE their project is no. 1, but reality nya, it is easier said than done. What's your take on this? Mari kita fikir bersama kearah kecemerlangan JKR.
in Stakeholders Management 10,740 points 10 42 73

3 Answers

5 votes
We should treat all our projects as top priority. We must deliver our projects on time within cost and quality. To achieve this again we are talking about competency. We must be able to control and appoint good contractors. Ini yang susah nak dapat kontraktor yang bagus!!!!. Anyway if the project team is good and competent it is about time to terminate those lousy contractors. Easier said than done ehhhh
10,990 points 9 43 89
2 votes

salam,

 

sukar nak jawab soalan ni. coz semua projek sepatutnya adalah top priority. but then  bila terlalu banyak projek lam tangan, it becomes quite difficult coz semuanya akan menuntut hak yang sama.

 

ibaratnya:- memang mudah sakap nak ber B1N1 empat. Tampi nak berlaku adil kepada ke empat empat itulah yg sukarnya, coz semuanya nak kan keadilan, belaian kasih sayang, kemesraaan yang sama atau mungkin nak kan lebih. Maknanya apabila dalam hak penjagaan kita ramai, maka nak menentukan siapa patut dapat top priority tentulah amat sukar

Sama jugale bila kes terlalu banyak projek dalam tangan. Apa kriteria yang perlu diset supaya projek ini top priority?

 

 

masak lomak ikan cencharghu

 ikan gelamo masak kuah

 bia pun banyak is3 baghu

  is3 yg tuo membawo tuah

 

للهمّ يسر و لا تعسر

cool

 

 

14,930 points 12 51 137
edited by
3 votes
In my opinion, I think logically, Health Ministry projects esp. Hospitals & Clinics should be given the topmost priority because its a matter of " life & death " for the poor people/ rakyat  esp. in rural areas.

So, CKK should have enough competent manpower and support from all HODTs and PROKOM to implement its projects successfully.
23,840 points 32 79 152
...