search
Log In
16 votes
146 views
Kerja Kontraktor Utama telah ditamatkan dan untuk kontrak baru, NSC daripada kontrak asal telah dilantik semula. Adakah NSC ini layak untuk menuntut kos bagi menyediakan insurans dan bon pelaksanaan di dalam kontrak baru?
in Contract Administration 370 points 2 3 5

2 Answers

3 votes
NSC terikat secara kontrak dengan Kontraktor utama. Oleh itu apabila kontraktor utama ditamatkan, NSC berhak menuntut segala kos dan kerugian yang dialami didalam kontrak ini. Oleh itu, NSC ini tidak layak menuntut kos yang disebutkan didalam kontrak baru.
33,880 points 16 57 148 1 flag
3 votes
  1. Berdasarkan SA KPKR Bil. 7/2008, sekiranya NSC bersetuju untuk dilantik semula, NSC tidak layak untuk menuntut kos tambahan bagi Insurans dan Bon Pelaksanaan. 
610 points 9
...