search
Log In
9 votes
52 views
in Assets & Facilities Management 3,050 points 21 27 34

2 Answers

2 votes
Dalam konteks JKR, pelaksanaan penilaian keadaan dan prestasi (BCA) diketuai oleh Juruukur Bangunan.
2,200 points 14 29
2 votes
Menurut Tatacara Pengurusan Aset Tak Alih Kerajaan (TPATA), aktiviti penilaian keadaan dan prestasi aset diuruskan/ di bawah tanggungjawab Pegawai Inspektorat Fasiliti (PIF) yang dilantik oleh Pegawai Pengawal.

PIF bertanggungjawab membentuk ahli kumpulannya (yang terdiri dari Jurukur Bangunan) untuk melaksanakan kerja-kerja penilaian keadaan dan prestasi aset berdasarkan kepada garis panduan yang ditetapkan.
2,470 points 8 18 31
...