search
Log In
30 votes
208 views
Apakah maksud terma TNT yang sering digunakan apabila merujuk kepada Tuntutan Perjalanan?
in Human Resource Management 51,270 points 33 88 179

3 Answers

29 votes
 
Best answer
TnT = Travel and Transportation (Perjalanan dan Pengangkutan)
1,280 points 2 4 8
selected by
7 votes
Pada pandangan saya, mungkin TNT tersebut merujuk kepada ringkasan kepada 'Tuntut dan Terima'. Maka, ianya digunakan sebagai terma bagi tuntutan perjalanan.
4,580 points 3 15 30 1 flag:
✌ Low quality (fadzlie)
7 votes

Ada yang kata TNT itu adalah singkatan kepada Tu N tuTan yang meliputi tuntutan perjalanan dan kerja lebih masa...

34,650 points 18 61 148
...