search
Log In
15 votes
133 views
Apakah yang dimaksudkan dengan 'Industrial Revolution 4.0'?

Apakah cadangan dan bagaimana untuk menerapkan elemen Revolusi Industri 4.0 oleh jurutera atau pegawai JKR secara khasnya.
in Stakeholders Management 24,620 points 38 95 188

4 Answers

7 votes

Daripada website MITI:

“The Fourth Industrial Revolution is an overarching industrial transformation that covers every aspect of industries and economic activities including every aspect of living. It is a total transformation of all sectors into new system and/or way of life that will change the way we do businesses. Current technological advances at times also considered as ‘disruptive technologies’ due to the convergence of the physical, digital and biological worlds.”

19,770 points 15 50 128
1

Terima kasih atas perkongsian, Tn 

8 votes

Gambaran mudah

49,810 points 24 102 239
4 votes
47,810 points 33 87 171
5 votes
Tahun 2018 adalah tahun di mana hampir semua tema di dalam acara rasmi JKR tertumpu kepada IR 4.0. Persoalannya apakah inisiatif inisiatif yang sedang atau dirancang untuk mendokong IR 4.0 ini oleh JKR secara keseluruhan serta JKR Cawangan atau JKR Negeri secara khusus. Pejabat mana kah yang telah diamanahkan untuk memastikan hala tuju IR 4.0 ini dicapai?
49,810 points 24 102 239
...