search
Log In
12 votes
55 views

Macam mana cara untuk modelkan bumbung berbentuk seperti didalam gambar menggunakan Revit? Boleh tak sesiapa kongsikan langkah-langkah untuk modelkan bumbung tersebut?

Terima kasih

in BIM 1,150 points 3 8 20

2 Answers

8 votes

AsSalam,

Boleh cuba pautan di bawah untuk buat roof sepertimana di atas... Beberapa perkara asas dalam membangunkan roof di dalam perisian revit, iaitu penggunaan tools draw, parameter pitch roof dan roof plane. Daripada kaedah pemodelan tersebut, kita boleh lihat samada bentuk roof tersebut logik atau tidak dengan mengambilkira panjang, tinggi dan slope roof tersebut.

Sebarang pertanyaan lanjut, tuan boleh merujuk kepada En. Syamil Musaddiq (*Emails are not allowed*)

20,850 points 15 50 131
5 votes

Asaalamulaikum, saya kongsikan video untuk hasilkan bumbung tersebut dengan cara yang mudah dan biasa saya guna. Semoga bermanfaat.

Terima kasih,

2,810 points 1 9 20
...