search
Log In
8 votes
238 views
in Human Resource Management 1,000 points 2 12

5 Answers

4 votes
Mungkin ada urusan2 rasmi lain yang lebih penting/urgent atau ada hal2 kecemasan. Sepatutnya di hantar pengganti untuk hadir kursus/seminar tersebut bagi mendapat bahan/maklumat & ilmu pengetahuan berkaitan.
23,630 points 31 76 151
4 votes
Kemungkinan nama telah dihantar lama dan pemilihan agak lewat maka pegawai mempunyai tugasan baru yang lebih penting dan tidak membolehkan beliau hadir dan tidak sempat mencari pengganti ditambah pula dengan syarat menggantikan dengan pegawai yang sama taraf gred atau lebih tinggi.
42,490 points 27 106 201
3 votes
Berkemungkinan individu terbabit mempunyai sebab yang tersendiri sama ada tugas rasmi yang lebih memerlukan beliau ataupun atas urusan kecemasan. Walaubagaimanapun, individu terbabit dinasihatkan supaya menghantar wakil gantian yang sama gred atau surat tunjuk sebab supaya "surcharge" tidak dikenakan kepada beliau.
22,290 points 21 81 141
2 votes
Satu alasan yang didapati berlaku juga adalah pegawai atasan telah tidak membenarkan pegawai berkenaan hadir kursus tersebut disaat akhir mungkin kerana ada pekerjaan atau tugasan lain yang lebih penting atau pegawai atasan sengaja tidak mahu pegawai hadir kursus tersebut.
42,490 points 27 106 201
4 votes

Kalau tak datang 1 sekali, boleh juga dimaafkan.

 

Tetapi kalau x datang langsung atau kerap kali tak datang, dalam setahun perlu at least ada 7 hari latihan/kursus.  namun satu kursus pun tak pergi hingga menyebabkan 7 hari latihan rekodnya 0, maka

its attitude problem.

kalau alasan pergi umrah, takkan tiap tiap bulan buat umrah

ada urusan rasmi, KP JKR pun bleh pergi kursus - tak logik sehari pung tak leh

x sempat cari pengganti, ada banyak hari kursus lain yg sempat di attend tanpa perlu pengganti

urusan cemas, 365 days in a year, at least 1 hari yg tak cemas pung cukup le

pegawai atas tak bagi pergi, angry bak mai sini nama pegawai atasan yang tak bagi pergi tu (joking je)...... kalau at that time ada tugas khas yg urgent perlu dibuat understandable,

tetapi.................. 365 days, rekod 7 hari latihan 0............. saya rasa itu yg cuba di ketengahkan oleh si penanya,

its attitude problem, no doubt about it (saya bercerita pasal yang rekod 0 untuk 7 hari latihan setahun ye.....)

 

(اللهمّ يسر و لا تعسر)

cool

 

 

14,870 points 12 50 137
...