search
Log In
20 votes
90 views
Menjadi kan JCop lebih menarik & mempercepatkan akses seperti Apps lain.
in Helpdesk 9,470 points

3 Answers

4 votes
 
Best answer
Sy sokong pendapat Tuan. kalau JCoP dijadikan app, pengguna masih boleh akses JCoP walaupun tiada talian internet (bila ada connection, info akan terus dikemaskini). Boleh juga dapat notifications mcm FB (user boleh on/off feature ni). Dan dengan adanya icon JCoP di skrin s/phone, ada elemen visibility di situ...
36,780 points
selected by
4 votes
pandangan saya.. cukup sekadar guna rss feed utk smartphone
890 points
0
thanks.. en. Wan Hasnan.. boleh bantu saya bagaimana untuk terima rss feed dalam smartphone? bila ada latest comment atau question smart phone boleh alert ke?  tq in advance.
1 vote

Cadangan tuan bernas, namun begitu berikut adalah beberapa pandangan saya:

  1. Aplikasi seperti ini tidak sesuai dilaksanakan dalam fungsi Offline seperti yang dinyatakan oleh @mfairuz.
  2. Aplikasi mobile yang dibangunkan boleh "mimik" seperti fungsi yang ada pada aplikasi mobile facebook
  3. Kelebihan aplikasi mobile adalah kemudahan pengintegrasian dengan social media seperti facebook, google etc
  4. Kurang "effort" dalam proses pendaftaran jika point 3 dilaksanakan
  5. PhoneGap adalah permulaan paling sesuai untuk pembangunan aplikasi mobile seperti yang tuan nyatakan. Phonegap boleh menghasilkan aplikasi pada android, apple, windows dan blackberry dengan menggunakan kod yg sama. https://phonegap.com/
250 points
0
Terima kasih.

Cuma pembetulan point No.1 (fungsi offline) bukan dicadangkan oleh saya tetapi Tn. Hizar.

2. Jika tuan di BTM boleh teruskan dengan Phonegap atau whatever programming dipersilakan janji apps terhasil. Kami menunggu2. Tq :)
...