search
Log In
24 votes
291 views
in Human Resource Management 10,070 points 33 66 107

4 Answers

14 votes
KURANG GEMBIRA KERANA :

1. Tugas-tugas tidak dinyatakan dengan jelas. Jika ada kerja baru dtg kamu buatlah sehingga siap.

2. Kekurangan kakitangan walhal beban kerja dan unit baru diwujudkan. Sebagai contoh diwujudkan unit Keselamatan & kesihatan pekerja, Unit IT telah diwujudkan tetapi menggunapakai kakitangan yang sama.

3. Tugas-tugas tidak dibahagi samarata diantara kakitangan. Jika kakitangan itu baik atau cemerlang banyak lah kerjanya. kakitangan yang malas xde kerja. perkara tersebut mungkin akan menyebabkan kakitangan yang cermelang tadi menjadi kurang cemerlang.
330 points 1 1 2
5 votes
GEMBIRA

-kerja itu amanah. Memegang amanah itu berat. (33:72) laksana amanah dengan ikhlas, kerja akan berkat. Tugasan menjadi mudah.

-beban kerja bertambah/ tidak adil. Seseorang tiu tidak dibebani melalui kesanggupannya (2:233). Buat kerja sekdar termampu dengan daya usaha kita. Selebihnya tawakal kepada Allah.

 Jadikan masalah yang ada kepada peluang untuk memperbaiki.
690 points 3 7 14
4 votes
GEMBIRA

1. Berpeluang membantu ramai pengguna dalam menyelesaikan/menyelaras aduan mereka.

2. Diberi peluang berkongsi pengalaman dengan menberi kursus kepada warga kerja yang lain.

3. Dapat banyak peluang untuk berkursus dan banyak lagi... sehingga segala beban menjadi mudah.

4. Terima kasih JKR dan Syukur Alhamdullilah.
33,450 points 16 57 146
2 votes

GEMBIRA

Walau saya hanya pegawai lantikan contract, saya tetap gembira dapat berkhidmat di JKR. Dapat berkongsi banyak ilmu dan pengalaman bersama pegawai lain pahit manis bergelar penjawat awam. Apa yang penting lakukan sesuatu kerja seikhlas mungkin mengikut kemampuan diri. Insya-Allah ada manis dihujungnya. Bersyukurlah dengan rezeki yang dikurniakan.wink

 

950 points 2 5 13
0
Saya doakan saudari akan diterapkan sebagai pegawai tetap..Insha Allah
0
Amin, Amin Ya Rabbal Alamin..
...