search
Log In
23 votes
81 views
in Human Resource Management 230 points 1 1 6

2 Answers

7 votes
Itulah yang sepatutnya perlu dilakukan oleh pihak HR supaya segala ilmu dan kepakaran yang ada pada pegawai tersebut dapat diperkembangkan. Adalah amat rugu kepada Jabatan, kita mempunyai pegawai yang berkepakaran yang tinggi tapi diletakkan ditempat yang bukan kepakarannya. Bukan salah tapi amat merugikan setelah kita membelanjakan ribuan ringgit untuk pegawai tersebut.

Sekadar pandangan sahaja.
1,850 points 3 13 20
7 votes
Melalui pemerhatian, pihak pengurusan sumber manusia seperti tidak bersedia menerima pegawai yang telah tamat pengajian. Ini adalah kerana kebanyakan mereka di tempatkan di unit dan bahagian yang kadangkala tidak bersesuaian dengan subjek matter expert pegawai tersebut. Keadaan ini menunjukkan penempatan pegawai selepas tamat belajar sekadar untuk mengisi kekosongan jawatan yang ada dan tidak dirancang dengan sempurna. Keadan ini bukan sahaja membuatkan pegawai "demotivated" malah kepakaran yang diperolehi sukar untuk diaplikasikan.

Mohon pencerahan dari pihak pengurusan sumber manusia berkaitan isu ini. Wallahualam..
1,410 points 4 9 23
...