search
Log In
19 votes
114 views
in Human Resource Management 1,640 points 5 13 23

3 Answers

5 votes

MENGIKUT KEBENARAN KETUA JABATAN DI SESUATU JABATAN DAN RUJUKAN SURAT PEKELILING AM BILANGAN 11 TAHUN 1981

GOLONGAN PEKERJA YANG SESUAI MENGAMBIL WAKTU PERINGKAT WP4 IALAH PEGAWAI YANG DIPERTANGGUNGJAWABKAN MENGUNCI DAN MENUTUP SUIS ELEKTRIK SEMASA TAMAT WAKTU OPERASI DI SESUATU JABATAN

17,220 points 26 62 120
0
Bersetuju dengan jawapan yang diberikan. Bagi pejabat dan jabatan yang mempunyai kontrak Pengurusan Fasiliti Komprehensif wajar melihat perkara ini dari sisi yang berbeza kerana peranan tersebut telah diambil alih oleh pihak kontrak penyenggaraan.

Selain dari itu, aspek kerja berpasukan (teamwork) dan perkhidmatan pelanggan perlu difikirkan kembali mekanisma WP4.
0
Pekeliling Perkhidmatan Bil. 4 Tahun 2017
Penambahbaikan Waktu Bekerja Berperingkat (WBB) di Agensi Kerajaan Persekutuan
-       WP4 : 9.00 pagi hingga 6.00 petang, pulang 30 minit lebih awal bulan Ramadan

Berkuatkuasa mulai 1 Januari 2018
-Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA)
5 votes
Mengapa tidak? Waktu bertugas adalah berdasarkan persetujuan pegawai atasan dan atas keperluan jabatan.
45,490 points 22 91 219
6 votes
Wajar..

Kebanyakan syarikat Swasta jugak memperkenalkan masa flexi untuk staff mereka.. Saya amat mengalu-alukan penambahbaikan waktu bekerja. Sekiranya pegawai yang selalu datang lambat atau sentiasa mempunyai rekod merah dalam punch card, perlu disarankan untuk mengambil WP4.. Sekiranya mesyuarat diadakan lebih awal pada 8.30 pagi, memang menjadi tanggungjawab pegawai untuk hadir lebih awal walaupon waktu masuk pada pukul 9.00 pagi.. Sama seperti kes pegawai yang mengambil WP1. sekiranya mesyuarat atau perbincangan berlanjutan sehingga pukul 6.00 petang, menjadi tanggungjawab pegawai untuk menyelesaikan isu berkenaan walau lebih dari waktu bekerja.

Terima kasih
20,510 points 37 76 165
...