search
Log In
13 votes
209 views
in Electrical 6,520 points 20 53 80

3 Answers

4 votes
Kualiti Kuasa adalah penilaian kepada bekalan elektrik tersebut di mana jika kualiti kuasa itu baik tiada perubahan lentuk pada waveform kuasa mau pun arus.

Ianya penting didalam bekalan elektrik untuk mengelakkan daripada gangguan bekan, kesilapan informasi kepada sistem SKADA dan lain lain lagi.
1,990 points 2 7 19
3 votes
Clean voltage and current.
230 points 1 1 4
2 votes
The concept of powering and grounding electronic equipment (IEEE 1159). Powering means deviations in the voltage waveform from the ideal sine waves
3,570 points 7 17 51
...