search
Log In
10 votes
129 views
in Stakeholders Management 1,080 points 3 11 19

4 Answers

5 votes

Voicing your opinions at work isn’t always easy—especially if you want to disagree with your boss.

Learn from others.. observe the smooth talkers, who always know what to say, when and how to say it. 

Communicate assertively, but remember to always respect other opinions, and do keep your opinions to yourself until other people or your boss’s boss leave the room. Save his face!

6,150 points 6 17 33
7 votes
First of all, our top management should join in this J Cop. At least they are aware of our problems and also give their comments/ answers. We can give our comments and opinions in this forum. Its up to them to make the best decisions for the sake of JKR.
23,630 points 31 76 151
3 votes

Pepatah oghang uthaghha

 

Kalau gatai di paha

       garu ngan kaki,

Kalau gatai di muka

       garu ngan tangan

maknanya kalau sesama kita nak tegur menegur boleh bertepuk tampau, bergolek berguling sebagainya. tetapi bila nak tegur higher up, ada le protokol dan bodi bahsernya. Tak leh samakan cara kita menegur kawan se permainan dengan Pengurusan Atasan. Stage ini di panggil jaga water face mode

Pengurusan Atasan pun manusia juga, depa boleh menerima teguran, kalau caranya betul dan berhemah. After teguran /pendapat telah diberikan dan mereka tidak setuju, thats their perrogerative as the Head Of Department. Thats their call. Our responsibility telah kita tunaikan.

Sebabnya?

Everybody boleh bagi pendapat tetapi hanya seorang bleh make final decisions, and he has to be responsible for whatever decisions that he/she makes.

So menjawab pertanyaan Puan bagaimanakah cara terbaik untuk memberi teguran/pendapat kepada pihak Pengurusan Atasan, jawapan saya

Berikan teguran/pendapat secara terhormat dan penuh sopan santan dan bodi bahser

sebagaimana

Puan mengharapkan orang orang di bawah jagaan Puan memberikan teguran/pendapat kepada Puan.

 

(اللهمّ يسر و لا تعسر)

cool

 

 

 

 

 

 

14,870 points 12 50 137
0

Berilah pandangan yang berhemah seperti kita menegur IMAM yang melakukan kesilapan semasa solat  & IMAM pun perlulah bersedia menerima teguran bila silap.smiley

1 vote
Apa maksud anda dengan PENGURUSAN ATASAN..??? Adakah bermaksud immediate boss di tempat anda ataukah yang anda perkatakan itu pengurusan atasan JKR...?? Kerana rasanya caranya banyak perbezaan ler.
1,840 points 3 12 28
...