search
Log In

Recent questions and answers in Helpdesk

12 votes
1 answer 40 views
Mengapa setiap tahun kursus/ latihan yang ditawarkan kepada kakitangan gunasama di JKR semakin berkurangan? Alasan yang sering dikemukakan adalah kekangan peruntukkan. Betul atau tidak? Mengapa?
answered Sep 9 in Helpdesk khudri 17,890 points
2 votes
1 answer 17 views
Siapa yang boleh dihubungi sekiranya ada masalah log in portal JCoP?
answered Aug 28 in Helpdesk khairilhizar 36,130 points
3 votes
1 answer 35 views
Bagaimana kakitangan sokongan atau JKR Negeri yang tiada email jabatan hendak daftar dan kemaskini kursus dalam sistem online Latihan CREaTE??
answered Jul 29 in Helpdesk shahairulsairi 2,980 points
6 votes
5 answers 58 views
[Kemaskini @ 5 Julai 2019] Kerja menaiktaraf Portal JCoP Cafe telah selesai dijalankan. Pihak pentadbir memohon kerjasama pengguna portal untuk memajukan sebarang maklumbalas sekiranya terdapat sebarang masalah atau gangguan yang dihadapi kepada Khairil Hizar Md Khuzaimah melalui emel: hizar.jkr[a]1govuc.gov.my.
answered Jul 11 in Helpdesk shdzain 6,330 points
6 votes
0 answers 12 views
Selama ini, pensijilan QMS ISO9001:2015 (sistem pengurusan kualiti projek & senggaraan) adalah berasingnan untuk JKR Negeri dan JKR Wilayah Persekutuan di mana pejabat-pejabat tersebut akan diaudit oleh SIIRM setiap tahun (2 tahun pematuhan, 1 tahun pensijilan ... ). Apakah pandangan sekiranya pensijilan QMS ini dipusatkan bawah 1 pensijilan atas JKR Malaysia seperti pensijilan untuk SPAS, SPKKP?
asked Apr 23 in Helpdesk hmkueh 620 points
24 votes
1 answer 69 views
Adakah terdapat perancangan untuk mewujudkan/pemasangan semula mesin ATM di Blok F, IPJKR
answered Jan 31 in Helpdesk SKhadijah 8,140 points
16 votes
3 answers 51 views
9 votes
2 answers 31 views
Saya mempunya 2 account J-cop dengan nama user yang berlainan. Bolehkan kedua-dua digabungkan menjadi 1 account. Atau bolehkan account 1 ditutup dan score/poin ditambah pada account yang satu lagi?
answered Dec 11, 2018 in Helpdesk khairilhizar 36,130 points
13 votes
1 answer 30 views
e-Risalah JCoP yang terkini boleh diakses di rantaian berikut: e-Risalah JCoP Bil. 3/2018 Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan atau cadangan, sila kemukakan terus kepada Unit Enterprise Content & Knoweldge Management (ECKM), Cawangan Perancangan Aset Bersepadu di emel berikut: [email protected]
answered Nov 23, 2018 in Helpdesk shdzain 6,330 points
8 votes
1 answer 41 views
Mohon login laman SPB di selaraskan dengan SSO JKR
answered Jul 30, 2018 in Helpdesk mazfar 800 points
7 votes
1 answer 15 views
9 votes
0 answers 10 views
Adakah setiap KPPKL disetiap cawangan turut mengalami masalah data dan maklumat yang tidak tepat di dalam sistem latihan CREaTE seumpama ini ?
asked Jul 24, 2018 in Helpdesk FizuL 7,130 points
16 votes
3 answers 32 views
Sebelum email 1govuc diperkenalkan. Email terdahulu rasanya lebih mesra pengguna dan menyediakan ruang simpanan yang unlimited...
answered Jul 10, 2018 in Helpdesk Zrinms 840 points
12 votes
2 answers 25 views
Pohon jasa baik admin Jpedia / author untuk slide / template risk management di dalam J-Pedia untuk periksa fail-fail yang dimuatnaik di dalam Garis Panduan Pengurusan Risiko Projek Versi 1.0 Jan 2017 kerana hampir kesemua tidak dapat dibuka dan menerima mesej file corrupted. Terima kasih
answered Mar 11, 2018 in Helpdesk khairilhizar 36,130 points
23 votes
3 answers 88 views
Setinggi-tinggi tahniah diucapkan kepada para penerima Anugerah Pengguna Paling Aktif JCoP 2017 yang telah disampaikan oleh YBhg. Ketua Pengarah Kerja Raya sempena program Persada Minda 2017
answered Nov 30, 2017 in Helpdesk mfairuz 9,470 points
20 votes
3 answers 90 views
Menjadi kan JCop lebih menarik & mempercepatkan akses seperti Apps lain.
answered Nov 30, 2017 in Helpdesk firdausg 250 points
17 votes
1 answer 30 views
Bila dilihat dari bilangan entry soalan yang dikemukakan dalam J-CoP dan maklum balas terhadap soalan yang diberikan, secara kasarnya bolehlah dirangkumkan bahawa Urus Setia J-CoP telah berjaya menambat minat pegawai teknikal untuk turut bersama berkongsi masalah dan ... ini terus relevan dan tetap menarik minat semua untuk sentiasa bersama dan tidak kecewa kerana soalan tidak dijawab.....
answered Jan 23, 2017 in Helpdesk TanCK 39,250 points
13 votes
1 answer 19 views
Unit Enterprise Content & Knowledge Management (ECKM) sedang menjalankan kaji selidik berkenaan portal JPedia untuk mengumpul maklumbalas daripada warga JKR mengenai kepenggunaan JPedia sebagai satu platform untuk berkongsi pengetahuan di samping untuk ... Enterprise Content & Knowledge Management Bahagian Pengurusan Projek Kompleks Cawangan Perancangan Aset Bersepadu Ibu Pejabat JKR Malaysia
answered Jan 17, 2017 in Helpdesk Muham Zaini Hamzah 30,610 points
21 votes
3 answers 127 views
Ini penting bagi memastikan jawapan yang diberi oleh ahli/user dinilai oleh CHAMPION/OWNER dan CHAMPION/OWNER akan memilih jawapan yang tepat atau CHAMPION/OWNER yang tersebut yang beri jawapan.
answered May 9, 2016 in Helpdesk khairilhizar 36,130 points
Help get things started by asking a question.
...