search
Log In

Recent questions and answers in Helpdesk

2 votes
1 answer 21 views
Salam sejahtera. Adakah semua warga JKR boleh muatnaik (upload) apa-apa dokumen ke dalam JPedia contohnya buletin? Terima kasih
answered 2 days ago in Helpdesk khairilhizar 38,250 points 30 72 142
7 votes
1 answer 18 views
Selama ini, pensijilan QMS ISO9001:2015 (sistem pengurusan kualiti projek & senggaraan) adalah berasingnan untuk JKR Negeri dan JKR Wilayah Persekutuan di mana pejabat-pejabat tersebut akan diaudit oleh SIIRM setiap tahun (2 tahun pematuhan, 1 tahun pensijilan ... ). Apakah pandangan sekiranya pensijilan QMS ini dipusatkan bawah 1 pensijilan atas JKR Malaysia seperti pensijilan untuk SPAS, SPKKP?
answered 2 days ago in Helpdesk Muham Zaini Hamzah 32,010 points 15 55 137
6 votes
2 answers 48 views
Siapa yang boleh dihubungi sekiranya ada masalah log in portal JCoP?
answered Oct 13 in Helpdesk shdzain 8,420 points 18 26 75
12 votes
1 answer 43 views
Mengapa setiap tahun kursus/ latihan yang ditawarkan kepada kakitangan gunasama di JKR semakin berkurangan? Alasan yang sering dikemukakan adalah kekangan peruntukkan. Betul atau tidak? Mengapa?
answered Sep 9 in Helpdesk khudri 18,430 points 37 73 153
5 votes
1 answer 42 views
Bagaimana kakitangan sokongan atau JKR Negeri yang tiada email jabatan hendak daftar dan kemaskini kursus dalam sistem online Latihan CREaTE??
answered Jul 29 in Helpdesk shahairulsairi 3,080 points 3 11 23
7 votes
5 answers 62 views
[Kemaskini @ 5 Julai 2019] Kerja menaiktaraf Portal JCoP Cafe telah selesai dijalankan. Pihak pentadbir memohon kerjasama pengguna portal untuk memajukan sebarang maklumbalas sekiranya terdapat sebarang masalah atau gangguan yang dihadapi kepada Khairil Hizar Md Khuzaimah melalui emel: hizar.jkr[a]1govuc.gov.my.
answered Jul 11 in Helpdesk shdzain 8,420 points 18 26 75
24 votes
1 answer 70 views
Adakah terdapat perancangan untuk mewujudkan/pemasangan semula mesin ATM di Blok F, IPJKR
answered Jan 31 in Helpdesk SKhadijah 9,180 points 5 23 66
16 votes
3 answers 51 views
9 votes
2 answers 31 views
Saya mempunya 2 account J-cop dengan nama user yang berlainan. Bolehkan kedua-dua digabungkan menjadi 1 account. Atau bolehkan account 1 ditutup dan score/poin ditambah pada account yang satu lagi?
answered Dec 11, 2018 in Helpdesk khairilhizar 38,250 points 30 72 142
13 votes
1 answer 32 views
e-Risalah JCoP yang terkini boleh diakses di rantaian berikut: e-Risalah JCoP Bil. 3/2018 Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan atau cadangan, sila kemukakan terus kepada Unit Enterprise Content & Knoweldge Management (ECKM), Cawangan Perancangan Aset Bersepadu di emel berikut: [email protected]
answered Nov 23, 2018 in Helpdesk shdzain 8,420 points 18 26 75
18 votes
2 answers 49 views
8 votes
1 answer 43 views
Mohon login laman SPB di selaraskan dengan SSO JKR
answered Jul 30, 2018 in Helpdesk mazfar 800 points 11
7 votes
1 answer 16 views
10 votes
0 answers 11 views
Adakah setiap KPPKL disetiap cawangan turut mengalami masalah data dan maklumat yang tidak tepat di dalam sistem latihan CREaTE seumpama ini ?
asked Jul 24, 2018 in Helpdesk FizuL 7,460 points 9 13 27
16 votes
3 answers 33 views
Sebelum email 1govuc diperkenalkan. Email terdahulu rasanya lebih mesra pengguna dan menyediakan ruang simpanan yang unlimited...
answered Jul 10, 2018 in Helpdesk Zrinms 840 points 3 5 12
27 votes
6 answers 51 views
12 votes
2 answers 27 views
Pohon jasa baik admin Jpedia / author untuk slide / template risk management di dalam J-Pedia untuk periksa fail-fail yang dimuatnaik di dalam Garis Panduan Pengurusan Risiko Projek Versi 1.0 Jan 2017 kerana hampir kesemua tidak dapat dibuka dan menerima mesej file corrupted. Terima kasih
answered Mar 11, 2018 in Helpdesk khairilhizar 38,250 points 30 72 142
23 votes
3 answers 89 views
Setinggi-tinggi tahniah diucapkan kepada para penerima Anugerah Pengguna Paling Aktif JCoP 2017 yang telah disampaikan oleh YBhg. Ketua Pengarah Kerja Raya sempena program Persada Minda 2017
answered Nov 30, 2017 in Helpdesk mfairuz 9,480 points 25 57 108
20 votes
3 answers 90 views
Menjadi kan JCop lebih menarik & mempercepatkan akses seperti Apps lain.
answered Nov 30, 2017 in Helpdesk firdausg 250 points 1 2
15 votes
0 answers 21 views
Mohon penambahan untuk kategori masalah ict kerana pihak jabatan banyak menggunakan peralatan ict dan terdapat masalah-masalah yang tidak dapat diselesaikan secara persendirian.
asked Jul 25, 2017 in Helpdesk syafiq 230 points 1 1 2
17 votes
1 answer 30 views
Bila dilihat dari bilangan entry soalan yang dikemukakan dalam J-CoP dan maklum balas terhadap soalan yang diberikan, secara kasarnya bolehlah dirangkumkan bahawa Urus Setia J-CoP telah berjaya menambat minat pegawai teknikal untuk turut bersama berkongsi masalah dan ... ini terus relevan dan tetap menarik minat semua untuk sentiasa bersama dan tidak kecewa kerana soalan tidak dijawab.....
answered Jan 23, 2017 in Helpdesk TanCK 41,230 points 102 171 280
13 votes
1 answer 19 views
Unit Enterprise Content & Knowledge Management (ECKM) sedang menjalankan kaji selidik berkenaan portal JPedia untuk mengumpul maklumbalas daripada warga JKR mengenai kepenggunaan JPedia sebagai satu platform untuk berkongsi pengetahuan di samping untuk ... Enterprise Content & Knowledge Management Bahagian Pengurusan Projek Kompleks Cawangan Perancangan Aset Bersepadu Ibu Pejabat JKR Malaysia
answered Jan 17, 2017 in Helpdesk Muham Zaini Hamzah 32,010 points 15 55 137
10 votes
2 answers 58 views
To see more, click for all the questions in this category.
...