search
Log In
5 votes
80 views
in Assets & Facilities Management 6,610 points 22 55 80

2 Answers

6 votes
Assalamualaikum tuan haji, saya pun nak tahu dan nak share,

Apa yang saya faham Reactive maintenance is a reacting to a failure. Contoh yang paling mudah untuk car repair.....,, Diagnose / repair / test / sign off.

Terimakasih

Mohd Fairuz
27,610 points 73 158 200
2 votes
Secara logiknya makna secara langsungnya adalah penyenggaraan setelah berlaklu kerosakan maka penyelenggaraan perlu dilakukan. Kalau dah ada Reaktif Maintenance tentu ada preventif (PM).

Bagaimana pula dengan T&C serta PPM adakah termasuk dalam definisi senggaraan juga? Mohon pencerahan.
42,830 points 28 108 208
...