search
Log In
6 votes
120 views
in Human Resource Management 42,830 points 28 107 208
edited by

2 Answers

2 votes
En. Farijal, Semasa saya di CKK dulu pegawai kewangan kita yang menjaga hal ehwal kewangan CKK akan menghubungi saya sekiranya beliau dapati terdapat lebihan bayaran dan beliau akan mendapatkan persetujuan saya untuk membuat bayaran balik selama berapa tempoh dan tempoh maksima yang pernah saya persetujui dahulu adalah 6 bulan. Saya bertanggapan ia mengikut kemampuan untuk pemotongan tersebut kerana bukan kesilapan kita blebihan bayaran tersebut tetapi bila ia baru disedari maka win-win situation perlu diberi perhatian oleh pihak kewangan yang ingin membuat pemotongan.
9,550 points 25 58 109
1 vote
Assalam..

Kes yg seumpama ini pernah berlaku kepada saya di CAST, tapi tidak lama. Hanya tempoh 6 bulan sahaja yg tersilap bayar nilaian KGT. saya ada berbincang dgn bhgn kewangan agr tempoh bayaran balik dibuat dalam tempoh 6 bulan. tapi, ape yg berlaku adalah disebaliknye.. bayaran balik dipotong sekali gus semasa menghadapi aidilfitri.
170 points 1 1 2
...