search
Log In
6 votes
129 views
in Stakeholders Management 42,860 points 28 108 208
0
Susah nak ulas isu ini, doa kepada yang ESA je lahhh

3 Answers

3 votes
 
Best answer
Kita boleh membantu dari 2 aspek iaitu melalui teguran ataupun dengan cara memberikan contoh perilaku dan amalan kerja yang baik. kaedah teguran berkemungkinan kurang disenangi kerana bersifat proaktif. walaubagaimanapun, dengan cara memberi contoh yang baik... insyaAllah lambat laun beliau akan mendapat kesedaran. ini cuma pandangan saya sahaja..., berkemungkinan pegawai yang lebih berpengalaman mempunyai kaedah yang lebih bernas untuk dikongsikan disini... InsyaAllah...
22,410 points 22 84 142
selected by
2 votes

Dear God,

 

berilah aku lebih masa  untuk menyayangi.................

      agar aku tiada masa untuk membenci...........................

berilah aku kekuatan untuk menegur..........................................

      dan  hati yang terbuka apabila ditegur...........................

tenangkah lah jiwa dan fikiran ku, apabila berkerja berpasukan...........................

      limpahkan lah taqwa & titisan iman sepanjang perkhidmatan.........................................

 

..............................................aminnnnnnnnnnnn...................................................................................................

 

(اللهمّ يسر و لا تعسر)

cool

 

14,970 points 12 52 137
0
Amin ya rabbal alamin..
Bagaimana boleh kita mengaplikasikan soft skill kita dalam situasi seperti ini?
4 votes
pada pendapat saya perkara ini perlu dimaklumkan kpd Boss yang lebih atas sekiranya kita tak berdaya menegurnya.
920 points 4 11
...