search
Log In
9 votes
64 views
in Fixed Asset (Tak Alih) 1,340 points 3 16 23
recategorized by
0
Betul. Banyak yang terbengkalai. Menjadi tempat penagih dadah dan perkara-perkara negatif berlaku di kuarters usang tu.

Selain itu banyak juga tanah-tanah rezab yang terbiar dengan hutan rimba, tanpa ada perancangan.

Nampak macam satu pembaziran. Harap pihak atasan JKR dapat memikirkan sesuatu yang berguna terhadap assset ni.

2 Answers

3 votes

Satu soalan yang amat bagus.

Rezab rezab tanah kosng jkr ni patut nya digunakan untuk membina kuarters kuarter JKR bagi menggantikan kuarters sedia yang terlalu usang dan menyedihkan.

Cuba tuan tuan tengok kuarters kuarters yang ada sekarang, terlalu amat menyedihkan. Agaknya askar Jepung yang telah insaf yg dulunya datang attack Mesia pung akan menangis apabila melihat kedaan kuarters yg sebijik tak ubah macam kuarters malaya di serang jepun dulu.

 

Rumah beratap langit

Tidor selimut dingin

Tak sedar mengalir air mata ku

 

Jangan saspen, ini bukan emotional, cuma lagu Indonesia mengenai kemiskinan.


(اللهمّ يسر و لا تعسر)

cool

 

 

 

14,930 points 12 51 137
2 votes
Sepengetahuan kita tanah kosong biasanya tidak akan lama kosong terutamanya yang tepi jalan kerana banyak pihak akan cuba berusaha bersungguh-sungguh untuk mengeksploitasikannya seperti pihak used car akan cuba guna simpan kereta dan secara tidak langsung akan mempamerkan kereta untuk jualan begitu juga pihak berkepentingan lain terutama yang bertunjangkan perniagaan. Sudah tentu mereka akan secara spontan akan berurusan dengan pejabat tanah atau majlis bagi menguruskan bayaran pampasan dengan cara berbincang dengan agensi-agensi berkenaan.
42,830 points 28 107 208
...