search
Log In
16 votes
171 views
in Human Resource Management 9,540 points 25 58 109

4 Answers

3 votes
saya juga mengalami masalah yang sama. pada pendapat saya mungkin memudahkan pentdbiran membuat rekod tetapi objektif paperless memang akan tidak tercapai.
1,000 points 2 5 6
0

Ini juga merupakan penyumbang kepada pembaziran .Amalkan langkah penjimatan !smiley

0

yes setuju dengan tuan.

0
setuju juga dengan tuan
2 votes
Masalah paper less bila kena virus....
34,630 points 18 61 148
0
Paper and/or Less perlu memerlukan... he..he..he...
0

surprisesurprisesurprisewink betul tu auditor minta kita print masuk fail walapun pakai sistem..hehe

 

2 votes
Pada pandangan saya sepatutnya borang cuti sudah tidak terpakai dengan penggunaan HRMIS. Pejabat saya tidak memerlukan borang lagi, memadai melalui HRMIS sahaja. Ini bermakna kefahaman dan pelaksanaan tidak selaras di antara pejabat.

Objektif HRMIS untuk tujuan "paperless" seperti dinyatakan oleh MdAzizi dan sepatutnya begitu.
34,220 points 16 58 148
0
Ok skrg dh selesai. Pejabat lama baru nk mula berjinak2 dgn Hrmis utk Cuti pada masa soalan ni diutarakan. Bila pindah pejabat baru mmg fully paperless. So, mmg objektif boleh dicapai cuma perlaksanaan berbeza2 (sedikit lewat) terutama di JKR state.
0
Alhamdullilah selesai. Perubahan memang mengambil masa.
1 vote
Borang manual hanya disesetengah Cawangan sahaja kerana pengisian borang secara manual bergantung kepada pihak pengurusan bagi setiap cawangan..

Di CDPK, Borang manual tidak diguna pakai kerana permohonan cuti melalui HRMIS...

Pendapat saya, Tidak perlu borang manual setelah HRMIS digunapakai...
25,440 points 38 98 191
...