search
Log In
6 votes
246 views

Masih terdapat Jawatan Pengarah JKR Negeri hanya pada Gred J52 & J54 sahaja sedangkan Setiausaha Kerajaan Negeri pada Gred Jusca C & B.Ini merupakan jurang yang ketara di antara Pengarah JKR Negeri & Pegawai tertinggi Kerajaan Negeri.

Adakah perancangan JKR  untuk menaikkan gred Pengarah JKR Negeri kepada gred yang setara dengan Setiausaha Kerajaan Negeri ?

in Human Resource Management 1,710 points 5 15 26
retagged by

2 Answers

2 votes
kebanyakan? cuba senaraikan pengarah negeri yg gred j52 & j54
890 points 1 5 13
0
Maaf Tuan, perkataan sebenar dan maksud saya " masih terdapat " ...
4 votes
Pada pendapat saya jawatan Pengarah Negeri J52 hanya Perlis dan Kesedar. Jawatan tersebut sepatutnya dan sekurang2nya grade J54 agar ada kualiti dalam segi pentadiran dan decision making. Keputusan yang dibuat oleh pengarah grade J52/54  sama saja saperti Pengarah Negeri grade JUSA C atau KUP JUSA B. Masaalahnya grade jawatan tersebut adalah urusan negeri dan perlu buat restructuring. Situasi sama juga dengan jurutera daerah grade J44,48 dan 52. Tanggung jawab sama saja tapi grade lain lain. Jadi kualiti dari segi pentadbiran dan decision making tak seimbang.
10,970 points 9 43 89
...