search
Log In
17 votes
176 views
Bagaimana nak mengira setting Earth Fault (EF) dan Over Current (OC)  pada setiap panel Air Circuit Breaker (ACB) dan Vacuum Circuit Breaker (VCB)...
in Electrical 25,970 points 38 98 193

2 Answers

4 votes
Kena plot grading curve. For OC, kena plot OCR and circuit breaker supaya discrimination dapat dicapai
12,240 points 11 24 86
3 votes
Penatahan peranti OCEF bagi incoming breaker bergantung pada beban rekabentuk. Manakala penatahan peranti OCEF dalam litar (ring/radial) perlu merujuk kepada grading scheme sepertimana yg diulas ir.hamzah.
2,370 points 3 10 19
...