search
Log In
24 votes
136 views

Wujudkah Program knowledge sharing di antara JKR Cawangan Kejuruteraan Elektrik & TNB?

in Electrical 4,400 points 12 37 51
2
Pihak CKE juga perlu pelarasan dengan TNB agar masaalah berterusan saperti keperluan kapasiti substation (yang kerap berubah2 semasa projek dalam pembinaan) dan syarat2 penerimaan substation tak sama di setiap negeri. Pihak TNB janji nak kaji dan selaras syarat2 ini di bengkel bersama EPU baru2 ni. Mohon pihak CKE buat follow up utk menyenangkan semua SO dan wakil SO

2 Answers

9 votes
Ada sebahagian CKE negeri yang menganjurkan dialog secara berkala dgn TNB negeri masing2 yang dihadiri oleh jurutera daerah, jurutera elektrik, dan juga arkitek bagi memudahkan komunikasi dan merapatkan jurang perbezaan.
2,430 points 3 10 19
3
Betul CKE negeri ada buat tapi on certain issues pihak Caw Kej Elekrik IPJKR perlu selaras dengan TNB supaya penyelesaian nationwide. Kalo tidak walau selesai peringkat negeri tapi berbeza2 penyelesaian nya
2
Betul..Caw. Kej Elektrik IP JKR perlu selaraskan dengan TNB. Terkini TNB menetapkan keperluan Kiosk Meter dimana sebelum ini diwajibkan utk sesuatu tempat yang mempunyai kadar kecuriaan elektrik yg tinggi. Alasan hari ini untuk memudahkan kerja membaca meter. Kos paling murah untuk menyediakan kiosk meter dengan tarik kabel 15k. Yang paling terkini, TNB menetapkan JKR atau client untuk mohon ke PBT atau JKR untuk pemotongan jalan untuk laluan kabel TNB. Sgt stress dengan peraturan-peraturan TNB yang sentiasa berubah dari semasa ke semasa dan berubah mengikut jurutera dan tempat.
4 votes
Telah dilaksanakan baru-baru ini.
12,710 points 11 24 91
...