search
Log In
13 votes
181 views
in Assets & Facilities Management 5,370 points 3 17 24

3 Answers

2 votes
Bahagian Senggara Persekutuan Negeri(BSPN) yang ditubuhkan pada tahun 2009 disetiap negeri memainkan peranan sebagai satu unit yang mengurus penerimaan dan pendaftaran aset persekutuan samaada aset bangunan , Jalan ataupun jambatan.

BSPN juga memainkan peranan bagi pelaksanaan pemeriksaan prestasi aset Persekutuan di Negeri.
3,660 points 6 15 27
3 votes
Bahagian Senggara Persekutuan Negeri (BSPN) menguruskan pelan operasi senggara tahunan termasuk bajet operasi bagi negeri untuk aset kerajaan persekutuan. Selain itu, BSPN juga memantau sistem dan prosedur kerja penyenggaraan supaya dapat dilaksanakan dengan berkesan.
2,590 points 8 13 26
3 votes
BSPN - melaksanakan tugas berkaitan kerja-kerja naiktaraf dan baik pulih bangunan persekutuan1, menentukan prestasi bangunan, menentukan kondisi bangunan, memantau performa perbelanjaan penyenggaraan, mengawalselia dan memantau serta mengurus syarikat konsesi, menjalan kerja-kerja kecemasan seperti bangunan runtuh dan kebakaran dan sebagainya bagi membantu perjalanan operasi JKR negeri.
5,880 points 3 10 42
...