search
Log In
18 votes
107 views
Sekiranya JJ/JD sebagai PP, adakah masih perlu surat penurunan kuasa daripada Pengarah Negeri
in Contract Administration 220 points 1 3 4

2 Answers

5 votes
Saya rasa tak perlu sebab bagi projek2 persekutuan yang kurang dari RM 20 juta, pihak TKPKR(bisnes) akan terus lantik JD sebagai PP. Surat perlantikan ni akan di salinan kepada Pengarah negeri.
23,840 points 32 79 152
1

Yang perlu adalah surat rasmi PERLANTIKAN sebagai PP. Surat perlantikan ini perlu diedarkan kepada Kontraktor beserta kuasa-kuasa yang diperturunkan di dalam pengurusan projek untuk membolehkan pegawai bertindak sebagai PP dalam mengendalikan Kontrak. Tanpa surat perlantikan, segala arahan dan keputusan yang diberikan adalah tidak sah

5 votes
Pelantikan JJ/JD sebagai P.P hendaklah selaras dengan SA KPKR 7/2016 dan tidak memerlukan penurunan kuasa dari Pengarah Negeri.
550 points 2 6
...