search
Log In
9 votes
38 views
in Assets & Facilities Management 4,480 points 6 23 35

2 Answers

1 vote
mereka yang bertukar kawasan, meninggal dunia dan sekiranya berlaku kecemasan
5,880 points 3 10 42
reshown by
2 votes
Pengurusan Aset melibatkan pengurusan keseluruhan kitaran aset berkenaan daripada perancangan hingga ke pelupusan. Semua warga JKR (teknikal) adalah terlibat dalam Pengurusan Aset cuma perbezaannya adalah sama ada terlibat dalam Fasa Perancangan, Rekabentuk, Perolehan, Pembinaan dan Penyerahan  sementara dalam Pengurusan Fasiliti pula akan terlibat dengan Penerimaan & Pendaftaran, Operasi & Penyenggaraan, Penilaian Keadaan & Prestasi, Pemulihan/Ubah Suai/Naik Taraf dan Pelupusan.

Pengurusan Aset merupakan satu pengurusan yang melibat pelbagai disiplin. Pengurusan Sokongan seperti Kewangan, Permintaan & Risiko, Data, Sumber Manusia dsbnya juga diperlukan untuk menjayakannya.
2,650 points 1 5 16
0
setiap bahagaian akan ada seorang pegawai di lantik menjadi pegawai aset..jika pegawai tersebut tidak mahu, boleh kah dia menolak tawaran/ arahan tersebut?
...