search
Log In
14 votes
41 views
in Assets & Facilities Management 340 points 1 1 5

3 Answers

5 votes
Great idea! Especially on leveraging citizen engagement/crowdsourcing to revolutionise ways to gather real-time information on pothole for instance. Would definitely extend the capabilities/functionalities of the popular navigating app.
51,650 points 33 88 182
0
Thank you Mr. Hizar for yr feedback. however, this can be raised to the top management for further action. since we want to make sure the information is disseminate quicker, using one of the worldwide apps (waze) is another pertinent platform!
3 votes

Isu yang dibincang dan dicandangkan sekarang adalah lebih menjurus kearah keberkesanan penggunaan WAZE dalam isu sebaran maklumat berkaitan dengan had laju dan had beban ganda kenderaan berat.

Pada pandangan saya perkara-perkara berikut harus disemak dan dikaji terlebih dahulu sebelum penggunaannya diperluaskan:-

  1. Tindakan perlu diambil untuk memastikan bahawa kefahaman orang awam berkaitan dengan maksud penggezetan had laju dan had beban ganda kenderaan berat.
  2. Lokasi setiap penggezetan mengikut kedudukan nombor section jalan yang sah perlu disemak-tentukan terlebih dahulu.
  3. Maklumat yang bakal dipamerkan melalui WAZE haruslah betul dan tepat demi mengelakkan tertimbulnya kekeliruan pengguna.
  4. Tindakan perlu diambil juga terhadap pemasangan papan tanda yang secukupnya berkaitan lokasi penggezetan kerana ia berkait rapat degan akta jalan 333 dan tindakan susulan makahmah yang mungkin akan tertimbul dan bakal diambilkan tindakan.
49,050 points 106 197 356
2 votes

Reporting potholes in Selangor with the Waze app

It's currently being implemented in Selangor - https://paultan.org/2017/12/13/reporting-potholes-in-selangor-with-the-waze-app/

51,650 points 33 88 182
...