search
Log In
12 votes
58 views
Perubahan teknologi kian berkembang, daripada dahulunya hanya IT, berubah kepada ICT dan seterusnya menjadi IOT (Internet of Thing). Kini, Malaysia sedang menuju ke sebuah negara bertaraf maju, projek-projek pembangunan semakin banyak dijalankan, adakah infrastruktur IOT telah diambilkira pada peringkat sekarang?
in ICT 8,360 points 40 50 74

2 Answers

2 votes
 
Best answer
Internet of Things (IoTs) akan menjadi salah satu trend utama global, terutamanya di dalam pembangunan Smart City. Setiap pembangunan baru perlu mengambil kira keperluan IoT ini. Namun demikian, perkembangan teknologi Wireless Internet yang berkembang pesat, dengan kemampuan bandwidth yang tinggi, menjadikan penyediaan infrastruktur untuk menampung IoT ini lebih mudah dengan menggunakan Wifi dan Mobile Internet.
1,250 points 2 7 14
selected by
0 votes
Buat masa sekarang, teknologi BIM yang sedang dilaksanakan di JKR dalam peringkat pengurusan projek (dan seterusnya pengurusan aset menyeluruh) boleh dijadikan pemangkin kepada IOT dan seterusnya Smart Construction/Smart Building.
51,920 points 33 88 182
...