search
Log In
14 votes
56 views
Bagaimanakah untuk mengenalpasti lokasi yang sesuai untuk membuat pembukaan/penebukan di rasuk yang bersaiz 1020x450mm untuk keperluan 4 batang paip sewerage yang bersaiz 100mm diameter?
in Structure 340 points 3 3 7

2 Answers

3 votes
Analisis menggunakan stress block diagram dengan mendapatkan value 'x'. Di mana x merupakan paksi neutral bagi saiz rasuk tersebut.
24,630 points 15 55 145
0
Ok terima kasih info tuan
3 votes
Perlu disemak pada kedudukan bukaan yang dicadangkan, dimanakan kedudukan compressive stress zone. Bukaan ini perlu berada di bahagian luar zon mampatan ini.
50,680 points 25 104 239
...