search
Log In
18 votes
59 views
Bilakah JKR bersedia untuk melaksanakan perolehan tender kerja-kerja bangunan (Dokumen Tender) secara elektronik?
in Procurement Management 440 points 3 5 12

2 Answers

6 votes

Sekitar tahun 2009, JKR ada terlibat di dalam pelaksanaan 7 pilot projek e-Tendering (National e-Tendering Initiative (NeTI)) yang dibangunkan bersama dengan pihak CIDB. Info lanjut di:

51,700 points 33 88 182
5 votes

Untuk makluman, berdasarkan P.K 2.1, Dokumen tender HENDAKLAH dijual dalam bentuk hard copy. Sekiranya perlu, agensi boleh menyediakan dokumen tender dalam bentuk softcopy.

Pada pandangan saya, JKR perlu mencadangkan kepada MOF untuk meminda P.K tersebut bagi membolehkan dokumen tender dibuat secara elektronik atau secara softcop. 

27,300 points 38 98 205
...