search
Log In
21 votes
80 views
in Human Resource Management 260 points 1 1 3
0
Pengalaman saya, boleh je guna taip atau tulis tgn. Mengikut penggunaan borang tersebut.

Contoh borang lawatan tapak biasa sy bwk terus ke lawatan tapak dan boleh isi terus..kalau rajin balik pej. taip balik.

Dan ada juga borang pindaan rekabentuk saya taip sbb nak karang ayat dan perlukan maklumat terperinci.

Terpulang kepada kita dengan seiring penggunaan borang tersebut dalam proses kerja kita.

Borang yang diisi bertaip dengan menggunaan cetakan komputer adalah lebih kemas.

3 Answers

5 votes
saya setuju dengan cadangan ini.
300 points 1 2
6 votes
Pada pandangan saya, tidak perlu buat kerja yang sama dua kali. Saya lebih suka pegawai mengisinya di tapak di ketika semua maklumat masih fresh. Tidak perlu ditaip balik. Tujuan borang ini adalah utk pengisian maklumat dan tidak perlu cantik.
50,250 points 25 104 239
6 votes
Pendapat saya, borang SPB sebaiknya dicetak secara online daripada laman web SPB dan ditulis tangan. Ini bagi memastikan tidak berlaku pindaan pada borang SPB & penggunaan borang SPB yang terkini. Daripada Audit Dalam yang kami pernah laksana, ada kecenderungan staff yang menukar borang kepada 'microsoft excel' untuk mudah ditaip menyebabkan berlaku pindaan secara sengaja/tidak sengaja. Untuk makluman semua, borang SPB adalah dokumen terkawal dan tidak boleh dipinda.
1,170 points 3 9 12
...