search
Log In
10 votes
38 views
in Stakeholders Management 6,030 points 11 32 55

2 Answers

8 votes
Mr CMSoon, Saya bersetuju dedicated team one of solution to better communication between HOPT and HODT. BUT jika semua projek JKR perlu ada dedicated team, rasa2 nya lah apa akan jadi yea..?? 
 
Di JKR memang ada banyak State, District, Cawangan, Bahagian, Unit, Pasukan Projek dll, tapi bagi saya JKR cuma ada SATU sahaja, dan semestinya wajib untuk semua Staf memainkan peranan bagi memastikan apa yang dirancang dan yang dilaksanakan oleh JKR mesti berjaya dan  memberi kepuasan kepada customer. Yang penting komitmen tinggi oleh semua pejabat JKR yang terlibat.
 
Berbalik kepada masalah komunikasi between HOPT dan HODT, bagi saya, kita perlu melihat dan tangani apakah isu dan masalah yang berlaku antara kedua teams ini??  Di JKR ada pejabat yang menguruskan Teknologi Maklumat dan Komunikasi, dengan Teknologi,  saya yakin kita akan dapat meningkatkan Komunikasi dan Koloborasi. Segala komunikasi boleh berlaku dengan mudah dan efektif ditambah pula era sekarang telah ada teknologi mobiliti spt Tab, Ipad, phablet dan banyak lagi. Yang penting jangan kita fobia dan takut dengan teknologi2 ini.
 
Ini adalah pandangan saya,... Terimakasih
27,610 points 73 158 200
1 vote
I think a dedicated project team should only for big projects { say > RM 500 M }. The team should be involved from the inception/ planning stage until the completion/ handing over to the client.
23,840 points 32 79 152
...