search
Log In
7 votes
38 views
in Stakeholders Management 4,340 points 8 51 63

2 Answers

5 votes
 
Best answer
Rekabentuk JKR mematuhi 100% piawaian sub stad J/K Stad & Cost yang dikeluarkan oleh EPU tetapi Perunding pula merekabentuk tanpa rujuk kepada Piawaian itu (and can get away with it). Sekiranya JKR tidak perlu mematuhi piawai itu dan tidak terikat kepada kos siling,  saya yakin designer JKR boleh keluarkan rekabentuk yang canggih.
6,030 points 11 32 55
selected by
4 votes
Apa yang perlu dibuat oleh agensi pusat supaya semua perunding mematuhi EPU Standard & Cost guidelines?

Kenapa hanya JKR yang terikat dengan Guidelines tersebut? What about agensi lain, adakah mereka tidak terikat? Apakah tiada penguatkuasaan, kalau tiada, kenapa JKR saja yang perlu ikut?
1,830 points 1 7 15
...