search
Log In
5 votes
66 views
Salam... mohon bantuan rakan-rakan untuk share contoh format dokumen CSA perunding ukur tanah berdasarkan fix fee..tq
in Civil 170 points 1 2 4

3 Answers

5 votes

Saya sarankan tuan untuk menghubungi Bahagian Ukur Tanah, CKIP bagi mendapatkan sesalinan dokumen CSA yang terkini memandangkan pejabat berkenaan yang menguruskan perolehan pelantikan perunding ukur tanah jabatan.

4,560 points 3 15 30
0

Terima kasih Tn @shahairulsairi atas perkongsian.

2 votes
Untuk makluman tuan, terdapat Surat Arahan KPKR Bil. 03/2020 (13 Jan 2020) berhubung Kelulusan Khas Perolehan Untuk Melaksanakan Pelantikan Perunding Ukur Tanah Melalui Kaedah Lantikan Terus Secara Penggiliran Bagi Kos Kerja Ukur Sehingga RM500 Ribu. Harap dapat membantu.

https://arahankpkrv2.jkr.gov.my/uploads/1579576264.pdf
8,730 points 10 19 46
1 vote
Semaklum saya tiada CSA. CSA akronim bagi merujuk standard perjanjian Perunding Kejuruteraan seperti (C&S dsbnya) sebagaimana yang telah diluluskan oleh Kementerian Kewangan.  Bagi perkhidmatan Juruukur Tanah, akronimnya masih lagi MOA dan boleh diperolehi antaranya adalah Cawangan Jalan.
160 points 1 2 3
...