search
Log In
4 votes
61 views
Apa patut dibuat oleh WPP jika kontraktor enggan tandatangan Buku Harian Tapak ? Perkara ini telah berlarutan selama lebih sebulan.
in Project Management 6,440 points 14 36 93

2 Answers

2 votes

dapatkan punca ' why ' ianya berlaku.........mungkin tak faham kehendak2 kontraksmiley

4,430 points 3 15 55
1
mereka maklum, cuma byk kali pertukaran main subcon yg ada selisih faham siapa patut ttgn. kontraktor minta pinjamkan site diary drp JKR utk semak dan ttgn. Kita minta dia semak n ttgn dipejabat tapak di hadapan wakil JKR sbb kita tak nak site diari tu hilang
2 votes

Salam Tuan, 

Minta kontraktor baca kontrak perkara 29.0 Site Diary (kalau kontrak D&B projek). Menjadi kesalah kepada pegawai jika membuat bayaran Interim kepada kontraktor dengan merujuk kepada perkara 13.1 Submission of supervision Report. 

Terima Kasih.

3,930 points 3 21 54
...