search
Log In
1 vote
27 views
Migrasi 1GovUC kepada MyGovUC 2.0 berkuatkuasa sepenuhnya pada 1 Januari 2021.  Adakah log-in ke portal ini akan berubah mengikut email baharu?
in ICT 15,670 points 20 42 116

2 Answers

2 votes

Terima kasih atas pertanyaan, Ir @shdzain. Merujuk kepada migrasi 1GovUC kepada MyGovUC 2.0, tiada perubahan kepada username dan password untuk Portal JCoP Cafe.

~ Admin

49,980 points 33 88 177
0

Baik Doc yes.  Terima kasih di atas maklum balas.

2 votes
Berdasarkan pengalaman saya..akan bermasalah jika lupa kata laluan jika pendaftaran JCOP menggunakan email lama (@mygovuc.gov.my). Pengguna tidak boleh menerima/menyemak reset password kerana email lama tidak aktif mulai tahun 2021.
1,950 points 4 8 18
1

Terima kasih Pn @Nurul Huda atas perkongsian dan maklumbalas. 

Sekiranya Pn atau mana-mana pengguna Portal JCoP menghadapi masalah untuk mengakses portal (sama ada terlupa kata laluan atau ingin mengemaskini alamat emel), mohon kerjasama untuk menghubungi pentadbir portal melalui emel - hizar [at] jkr.gov.my

~ Admin

...