search
Log In
4 votes
45 views

Salam semua JCorprian..

Katakan,

Kerja-kerja sebutharga G1 untuk kerja-kerja pembaikan kecil loji kumbahan.

  1. Pengkhususan CIDB ialah CE19.
  2. Syarat PK 2.1, harus dipelawa sekurang-kurangnya 5 kontraktor atau lebih.

Masalah:

Bagaimana jika jumlah kontraktor G1 dalam daerah itu hanya ada 4 bilangan sahaja yg mempunyai CE19?
Boleh atau tidak jika iklan sebuthraga:-

  • letak syarat kelayakan memiliki B24?
  • letak syarat kelayakan memiliki B24 atau CE19?

Ini bertujuan adalah untuk meramaikan kontraktor yang layak seterusnya matlamat PK2.1 tercapai.

Mohon pandangan semua. Sekian.

in Contract Administration 290 points 2 4 10

2 Answers

2 votes
Tuan,

Cuba semak dalam sistem cidb di link ini
https://cims.cidb.gov.my/smis/regcontractor/reglocalsearchcontractor.vbhtml.

Cuba telefon kontraktor ini untuk menyertai sebutharga tuan.

Contoh semakan, terdapat 13 kontraktor yang mempunyai kod CE19 untuk daerah pasir mas.. Semoga membantu.
terima kasih
27,890 points 38 98 208
1 vote
bukan ke dlm pk tu ada juga bagitau sekira nya tidak cukup kontraktor boleh buka kepada daerah bersebelahan? kalau tak silap baca...maaf kalau tersilap....
2,580 points 2 7 24
...