search
Log In
11 votes
123 views
in Human Resource Management 42,830 points 28 107 208

2 Answers

5 votes
 
Best answer
 
  • Analisa sebab-sebab permasalahan bagi mengetahui punca kakitangan yang bermasalah dan mengambil tindakan yang sewajarnya
  • Proses mendidik & memotivasikan kakitangan
  • Kaunseling & mendisiplinkan kakitangan bawahan
  • Coaching untuk prestasi cemerlang
  • Strategi latihan & bimbingan
  • Merancang pelan kejayaan yang boleh digunakan untuk mencapai matlamat dan objektif individu dan tugas
7,240 points 9 29 47
selected by
2 votes
Perlu panggil bincang dan beri nasihat pasal tugas/ tanggungjawab sebagai pegawai/pekerja yang terima gaji. Kalau tak buat kerja, makna makan gaji buta ( tak halal). Jadi duit gaji untuk tanggung diri/anak /isteri tidak berkat...
23,840 points 32 79 152
...