search
Log In
2 votes
14 views

Adakah JKR dalam perancangan untuk sediakan Pusat Data yang sesuai untuk IR4.0 memandangkan kemampuan ICT dan server sedia?

in ICT 1,900 points 2 7 17

2 Answers

1 vote
KKR sedang melaksanakan Command Center dan pengumpulan data secara cloud di dalam projek rintis Virtual Intelligent Traffic Management.

JKR juga telah menandatangani MoU dengan Telekom Malaysia sejak 2019 lagi di dalam pelaksanaan IoT dan Big Data Anaytics bagi pemantauan trafik lampu isyarat JKR melalui cloud yang disediakan oleh TM
1,250 points 2 7 14
1 vote
Untuk makluman, Pusat Data JKR telah dinaiktaraf dan mendapat sijil Platinum LCCF yang diaudit oleh GCI setiap 2 tahun. Command Centre JKR juga berupaya untuk memantau aset-aset fizikal dan virtual dibawah kelolaan JKR..

Dari segi fizikal, JKR  telah bersedia untuk pertambahan infrastruktur server. JKR juga dalam pelaksanaan menaiktaraf Storage dan Server yang baru menampung data dan sistem yang baru.
27,340 points 38 98 205
...