search
Log In
8 votes
89 views
in Human Resource Management 42,830 points 28 107 208

2 Answers

1 vote
Pegawai yang ada masalah disiplin tak sepatutnya dinaikkan pangkat. Pegawai yang baik patut dinaikkan pangkat berdasarkan prestasi dan tempoh perkhidmatan serta pengalaman beliau.
23,840 points 32 79 152
5 votes
Kaedah tapisan pegawai2 yang bermasalah dan tidak produktif perlu dimantapkan lagi.

Begitu juga kelompok pegawai cemerlang juga perlu ditapis dengan teliti agar ianya tidak hanya bergantung kepada penilaian ketua masing2 yang mungkin penilaian setiap ketua yang berlain itu tidak konsisten serta terlalu subjektif.
6,610 points 22 55 80
...