search
Log In
11 votes
55 views
Bagaimanakah caranya untuk menggalakkan pengunaan JCOP ini lebih meluas dikalangan senior dan junior JKR. penglibatan yang aktif amat diperlukan agar jurang pengetahuan dapat dirapatkan sesama staff JKR?
in Miscellaneous 760 points 2 3 13

3 Answers

4 votes
Pada pendapat saya, Penggunaan Portal JCoP perlu dijadikan sebagai salah satu Program Latihan JKR di bawah skop komunikasi sebagai peningkatan kemahiran dan kompetensi pegawai secara QnA di antara pegawai-pegawai JKR dan Pakar.
Komunikasi yang diterjemahkan melalui portal JCoP ini adalah untuk mentafsirkan seseorang kakitangan itu berupaya untuk sentiasa meneliti setiap perkara dan isu yang dibangkitkan. Meskipun dikongsikan soalan-soalan yang 'biasa' tapi tujuan utama komunikasi itu yang menjadikannya 'luar biasa'. Pesan ibubapa kita dahulu 'tak tahu tanya, kalau tak nanti sesat jalan'.
460 points 2 6
3 votes
1. Jadikan KPI/SKT setiap ketua unit untuk memastikan staf dibawah tanggungjawab beliau aktif dalam JCoP cafe.

2. Buat apps supaya lebih mudah akses dan mesra pengguna.

3. Perkenalkan penggunaan JCoP kepada semua pegawai baru semasa Kursus Pengenalan Pegawai

4. CREaTE boleh jadi peranan dengan meminta setiap penceramah dalaman memperkenalkan JCoP Cafe semasa awal pengenalan kursus kepada setiap peserta.

sekadar pandangan. Wallahu’alam..
24,890 points 15 56 147
3 votes
Saya bersetuju sekiranya portal JCOP Cafe ini di migrasi kepada bentuk apps yang boleh dicapai oleh setiap pengguna melalui telefon masing - masing kerana ianya cepat dan mudah untuk di akses berbanding menggunakan peranti komputer atau laptop yang perlu di akses di pejabat. Sebagai contoh aplikasi whatsapp yang dapat di akses dengan cepat seperti berada di hujung jari. Sekiranya aplikasi JCOP Cafe dapat di install ke dalam telefon, ianya mungkin dapat melonjakkan kadar penggunaannya.
9,670 points 6 25 85
...