search
Log In
6 votes
44 views

Bebanan tugas hakiki ditambah dengan tugas extra seperti EKSA, audit, data entry (sistem), jawatankuasa2 sampingan dan lain-lain. Adakah tugas hakiki dan tugas extra dinilai sama rata? Tugas extra point penilaian hanya sampingan di dalam LNPT (myPerformance in future).

in Human Resource Management 1,380 points 1 4 15

3 Answers

4 votes
Tugas Hakiki
32,010 points 39 105 232
4 votes
Pada pandangan saya, tugas hakiki perlu diberi keutamaan kerana ianya refleks kepada SKT yang perlu dicapai pada tahun semasa. Walau bagaimanapun, kerja - kerja tambahan yang dilaksanakan juga perlu direkodkan di dalam LNPT (sumbangan diluar tugas rasmi) dan bos - bos yang membuat penilaian LNPT perlu bersikap adil kepada pegawai tersebut dengan memberikan markah penilaian mengambilkira kerja-kerja tambahan ini.
9,670 points 6 25 85
edited by
2 votes
Saya juga berpendapat di samping tugas hakiki yang menjadi keutamaan, namun aktiviti sampingan seperti EKSA, SPT, JKKKP dan lain-lain harus juga diberi penekanan kerana ini juga menjadi imej jabatan dan jabatan tetap menekankan pensijilan dan pembaharuan sijil.
20,890 points 21 44 152
...