search
Log In
14 votes
215 views
in Electrical 6,610 points 22 55 80

3 Answers

5 votes
Kualiti Kuasa adalah penilaian kepada bekalan elektrik tersebut di mana jika kualiti kuasa itu baik tiada perubahan lentuk pada waveform kuasa mau pun arus.

Ianya penting didalam bekalan elektrik untuk mengelakkan daripada gangguan bekan, kesilapan informasi kepada sistem SKADA dan lain lain lagi.
2,130 points 2 9 20
3 votes
Clean voltage and current.
690 points 1 3 9
3 votes
The concept of powering and grounding electronic equipment (IEEE 1159). Powering means deviations in the voltage waveform from the ideal sine waves
12,720 points 11 25 91
...