search
Log In
15 votes
134 views
in Project Management 630 points 4 6 9
retagged by

3 Answers

2 votes
 
Best answer
Banyak punca..

Antaranya kontraktor lewat mula kerja. Punca-punca lewat mula antaranya:

1. Kesukaran mendapatkan sub kontraktor

2. Kekurangan cash flow

3. Kelemahan pengurusan
7,290 points 15 33 66
selected by
–1
Itu baru satu punca kelewatan...ek..Macamana boleh vote best answer???
3 votes
Kelewatan berpunca daripada banyak faktor:

1. Kontraktor - tidak berwibawa, tiada pengalaman, tiada modal mencukupi, tidak mengawal sumber dan aktiviti kerja dengan baik

2. Rekabentuk - lukisan yang tidak lengkap

3. Perubahan kerja

 4. Kelemahan pengurusan (Kontraktor & P.P.)
2,230 points 4 7 15
1 vote
Kelewatan di pihak S.O atau penyelia: 1. Lewat buat keputusan/arahan 2. Poor coordination 3. Pembayaran lewat
7,290 points 15 33 66
...