search
Log In
8 votes
89 views
Selain dari temuduga dan markah lnpt, tempoh perkhidmatan / lantikan pertama tidak diambil kira? Masalah disiplin dll?
in Human Resource Management 1,080 points 3 11 19
edited by

2 Answers

3 votes
Wallahuaklambissawab.....anda tanya soalan anda boleh sendiri jawab...lol Ada 3 possiblities :- a) ada kriteria tapi disembunyikan drp pengetahuan khalayak dgn sebab-sebab yg hanya diketahui oleh penyembunyinya sahaja b) tiada kriteria....oleh itu tiada apa-apa yg perlu diberitahu kpd khalayak c) ada kriteria....tapi kriteria entah apa-apa....lalu tidak diwarwarkan kpd khalayak kerana bimbang mendapat malu kalau-kalau khalayak ketawa terbahak-bahak selepas mendengar akan kriteria ini... Peace.
1,900 points 3 13 30
3 votes
Proses kenaikan pangkat berlaku secara berterusan dalam sesuatu organisasi termasuk JKR. Pegawai2nya datang dan pergi silih berganti, bak kata pepatah: patah tumbuh, hilang berganti. Tetapi prosesnya seakan misteri yang tak pernah terungkai dari lipatan fail pengurusan atasan. Soalan diatas merupakan luahan hati dari selitan minda seorang insan JKR yang sedang mencari pembayang makna kepada misteri tersebut. Ianya menuntut profesionalisme, integriti dan ketelusan kepimpinan JKR.
6,610 points 22 55 80
...