search
Log In
10 votes
162 views
in Stakeholders Management 3,040 points 6 14 24

4 Answers

2 votes
Pendapat saya, JKR tidak patut di swastakan kerana akan merugikan kerajaan. Mungkin juga ramai staf akan di berhentikan kerja. Soal cekap atau cemerlang bergantung kepada komitmen/prestasi kerja dari pengurusan atasan dan seluruh staf/ kakitangan.
23,880 points 32 80 152
3 votes
Kalau JKR diswastakan rasanya lebih dari separuh pegawai dan kakitangan sediada akan diberhentikan tetapi kemungkinan besar JKR akan lebih cemerlang.
7,290 points 15 33 66
3 votes

Apakah IKRAM lebih cekap dan cemerlang setelah diswastakan?.

Dari apa yang saya kaji, apabila nak bagi ceramah, pegawai JKR juga yang dipanggil untuk memberi ceramah.

What happen then to all JKR staff, Pengarah Pengarah state dan all JD?. Nak lantik yg baru ke atau menten yang lama?

JKR mempunyai ramai pakar dan SME dalam semua bidang. Any 1 single private company that can match that? Kalau setakat nak employ consultant, atau, pakar perunding luar baik dari dalam atau luar negeri untuk tekkel sesuatu masaalah atau musibah seperti lanslide, highland tower yg runtuh, tak perlu pengswastaan,  JKR sendiri berupaya engage pakar pakar tersebut samada dari dalam atau luar negeri  yg diperlukan, di samping pakar pakar JKR yang sedia ada.

Apa rationale pengswastaan, sudah dapat dibuktikan ke JKR akan jadi lebih cekap dan emerlang??? atau its just another trial and error?

 

(اللهمّ يسر و لا تعسر)

cool

 

14,970 points 12 52 137
1 vote
Apa yang perlu adalah pegawai JKR perlu senantiasa menunjukkan prestasi yang cemerlang tidak kira di posisi mana kita berada sama ada baru kerja atau lama kerja atau sudah hendak pencen pun, perlu terus kekalkan komitmen dan usaha kita.

Seterusnya secara tidak langsung sama ada JKR diswastakan atau tidak sudah tidak menjadi sebab atau alasan lagi.
42,870 points 28 108 208
...